POWRÓT | EKOPRACOWNIA | |
WFOŚiGW w Łodzi |
||
Zadanie pn. ,,POD SKRZYDŁAMI NIETOPERZA- zaplanowanie i utworzenie pracowni przyrodniczej w Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Niesułkowie” zostało zrealizowane przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w ramach konkursu na dofinansowanie w formie dotacji zadania z dziedziny edukacja ekologiczna „Moja wymarzona ekopracownia” -2013 rok.
Przy udziale środków WFOŚiGW w Łodzi w naszej szkole powstała nowoczesna
pracownia przyrodnicza.
Otrzymana dotacja w wysokości 38 032,53 zł pozwoliła na zakup
niezbędnego sprzętu i nowoczesnych pomocy dydaktycznych do realizacji
programu nauczania oraz edukacji ekologicznej uczniów.
Całkowity koszt wyposażenia pracowni wyniósł 46 220,48 zł., w tym udział
własny - 8 187,95zł.
Pracownia posłuży również na warsztaty i spotkania dzieci i rodziców z pracownikami Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich dotyczące obchodów np. Dnia Ziemi i innych akcji, konkursów, spotkań prowadzonych wg harmonogramu na dany rok szkolny, zapisanych w Szkolnym Programie Wychowawczym i Szkolnym Programie Profilaktyki oraz zaplanowanych w programie na rok 2014.Będzie również doskonałą wizytówką szkoły, która ma wieloletnie tradycje w działalności/ edukacji ekologicznej, chroni na własnym strychu kolonie nietoperzy, zdobywa nagrody w konkursach przyrodniczych (np. nagrodę II stopnia w konkursie ,, Strażnik siedlisk przyrodniczych” , gminnym konkursie ekologicznym ) i współpracuje z Dyrekcją Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich , na terenie którego jest położona.
Pracownia przyrodnicza nosi nazwę ,, POD SKRZYDŁAMI NIETOPERZA” i tak też nazywa się program, który będzie realizowany w szkole w roku 2014. Cel główny programu:
Uwrażliwienie dzieci i dorosłych na piękno i bogactwo otaczającej nas przyrody i podniesienie świadomości ekologicznej.
Cele szczegółowe programu:
Uczeń: 1. zna swoje środowisko przyrodnicze i wie jak je chronić, 2. potrafi obserwować otaczający go świat i organizmy w nim żyjące, 3. jest przyrodnikiem – badaczem, rozumie zjawiska zachodzące w przyrodzie, 4. zna walory przyrodnicze i krajobrazowe Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich i innych obszarów chronionych, 5. posiada wiadomości o życiu nietoperzy i innych zwierzętach chronionych, 6. wie jak chronić środowisko i posiada nawyki zmierzające do jego ochrony, 7. wie co je i zna zasady racjonalnego odżywiania i zachowania zmierzające do utrzymania dobrego stanu zdrowia, 8. wie, jak zdrowo i racjonalnie można spędzać czas wolny, 9. promuje swój region i szkołę, a ponadto: 1. umie planować i organizować pracę, 2. umie pracować w grupie, 3. potrafi poprawnie formułować wnioski oparte na obserwacjach i doświadczeniach, 4. posługuje się nowoczesnymi technologiami informacyjno- komunikacyjnymi, 5. umie wyszukiwać, selekcjonować i właściwie wykorzystywać informacje z różnych źródeł, 6. potrafi zaprezentować wyniki swojej pracy, 7. wykorzystuje poznaną wiedzę w praktyce, 8. twórczo podchodzi do wykonania zadania, 9. stosuje zasady bezpieczeństwa podczas pracy w pracowni i w terenie.
Efektem udziału w zadaniu będzie: 1. Nowoczesna pracownia przyrodnicza wyposażona w najnowszy sprzęt multimedialny i różnorodne pomoce dydaktyczne, a ponadto: 1. Rozwój dodatkowych umiejętności uczniów: planowania i przeprowadzania doświadczeń, obserwacji, wnioskowania, pracy w grupie, selekcjonowania i wykorzystywania różnych źródeł informacji, itp. 2. Uwrażliwienie uczniów i ich rodziców na potrzebę ochrony środowiska, 3. Integracja środowiska, szczególnie szkolnego, 4. Aktywny udział w akcjach oferowanych przez PKWŁ i innych o charakterze ekologicznym, 5. Udział w akcjach promujących zdrowy styl życia, 6. Lepsze wyniki sprawdzianów i diagnoz w zakresie wiedzy przyrodniczej, 7. Prowadzenie zbiórki makulatury ( 2 razy w roku szkolnym), 8. Wykonanie wystaw tematycznych, promujących realizowane działania, 9. Promocja gminy 10. Promocja działań szkoły na szkolnej stronie internetowej 11. Integracja środowiska lokalnego poprzez zapraszanie mieszkańców do udziału w działaniach ekologicznych prowadzonych przez szkołę. Dziękujemy wszystkim tym, którzy przyczynili się do powstania tej wspaniałej pracowni przyrodniczej w naszej szkole. |
||
|